Mit tennél, ha halálod után visszatérhetnél két hónapra?

[Review] Please Come Back Mister, SBS, 2016

Sorozatunk főhőseinek ugyanis éppen ez a lehetőség adatott meg: haláluk után visszatérhetnek a földre egy új testben, hogy elrendezzék hátrahagyott ügyes-bajos dolgaikat. A csavar? Az bizony több is van a sorozatban, amely fontos leckét is megtanít az életről (és a halálról), miközben remek szórakozást nyújt. Tökéletesnek persze nem tökéletes ez a sorozat sem. Lássuk a részleteket!

please_come_back_mister.jpg

Szereplők

  • Rain: Lee Hae-jun (I Hedzsun) / Kim Yeong-su (Kim Jongszu)
  • Oh Yeon-seo (O Jonszo): Han Hongnan / Han Gi-tak (Han Githak)
  • Kim In-gwon (Kim Ingvon): Kim Yeongsu 
  • Kim Su-ro (Kim Szuro): Han Gi-tak 
  • Lee Min-jeong (I Mindzsong): Sin Dahye (Sin Dahje), Kim Yeongsu felesége
  • Lee Ha-nui (I Hani): Song I-yeon (Szong Ijon), színésznő
  • Choi Won-yeong (Cshö Vonjong): Cha Jae-guk (Csha Dzseguk), Song I-yeon volt férje
  • Yun Bak (Jun Bak): Jeong Ji-hun (Csong Dzsihun), Kim Yeongsu munkatársa
  • Lee Tae-hwan (I Thehvan): Choi Seungjae (Cshö Szungdzse), Han Gi-tak tanítványa
  • Park In-hwan (Pak Inhvan): Kim Nogap, Kim Yeongsu apja
  • Lee Re (I Re): Hanna, Kim Yeongsu lánya
  • Ra Miran: Maya (Maja), a Mennybe vezető vasútállomás dolgozója, az Újjászületési Központ munkatársa

A történet dióhéjban

Főszereplőnk két negyvenes pasas, Yeong-su és Gi-tak, akik egyazon pillanatban halnak meg Szöulban. Yeong-su munkamániás, a pláza a mindene, ahol a női ruhaosztály menedzsereként dolgozik, és a halála előtt nem sokkal megpróbálják megvesztegetési botrányba keverni. A késő estékig dolgozó, a feleségét és lányát hanyagoló férfi saját munkamániájának áldozata lesz: nem bírja ki, hogy ne maga igazítsa meg a levált sarkú molinót a pláza homlokzatán, és miközben érte nyúl, lezuhan és szörnyet hal.

Gi-tak gengsztermúlttal rendelkezik, olyan ember, aki egész életében az öklét használta leginkább, de igyekszik jó útra térni: éttermet nyit, séfnek áll, verőlegény embereit arra biztatja, tanuljanak, dolgozzanak becsületesen. Tinikora óta szerelmes a szép színésznőbe, I-yeonba, aki elhagyta őt egy csebolörökösért: a pláza igazgatójáért, ahol Yeong-su dolgozik. A nő házassága azonban boldogtalan, elváltak, de a férfi nem hagyja békén, gáncsolja, belerúg, ahol csak tud. A lecsúszott színésznő megkéri, még utoljára segítsen neki elrendezni egy botrányt, ami tényleg a karrierjébe kerülhet: és ez lesz Gi-tak veszte. Miközben a paparazzókat üldözi, balesetet szenved és meghal.

come-back-mister-body-swap.jpg

Rain és Kim In-gwon balra mint Yeong-su/Lee Jae-hun; Kim Su-ro és Oh Yeon-seo jobbra mint Gitak/Hongnan. Fotó: SBS

A két férfinak azonban eszük ágában sincs a mennybe menni és angyalkákkal táncikálni, kiugranak a mennybe tartó vonatból, hogy aztán az Újjászületési Központban találják magukat, ahol Maya angyal aláírat velük egy szerződést. Két hónapot kapnak, új testet, visszamehetnek elrendezni a családjuk életét. Három szabályt azonban nem szeghetnek meg: nem fedhetik fel a kilétüket, nem állhatnak bosszút és nem avatkozhatnak élet-halál dolgába. Ha megszegik a szabályt, létezésüket eltörlik mindenki emlékezetéből. 

Yeong-su és Gi-tak tehát visszatérnek, Yeong-su a Szuper Égi Számítógép váratlan hibájából (vagy talán mégsem?) a jóképű és izmos Lee Hae-jun testének pontos mását kapja meg, aki egyébként a pláza tulajának törvénytelen fia. Gi-tak rosszabbul jár: egy női testet kap, aki ráadásul gyenge testalkatú és még csak verekedni sem tud. Ez ám a büntetés az egykori bokszolónak! A két hősünk nekilát hát, hogy rendbe tegye a dolgokat, ám ez koránt sem egyszerű. Yeong-su felesége titkokat rejteget, és közben a plázát is meg kell menteni az eladástól, Gi-tak szerelme pedig szinte beleőrül a férfi halálába, a volt férje gonoszságaiba és a gondolatba, hogy elveszítheti kisfia felett a gyámságot. Ráadásul időközben rájönnek, hogy Gi-tak halálát talán nem is baleset okozta...

please-come-back-mister_64.jpg

A zseniális Ra Miran, mint Maya, az Újjászületési Központ munkatársa, aka angyal. Fotó: SBS

lee_hanui.jpg

Lee Ha-nui, mint a szerencsétlen színésznő. Fotó: SBS

sindahye.jpg

Lee Min-jeong (Sin Dahye) és Rain (Lee Jae-hun). Fotó: SBS

lee_taehwan.jpg

A legjobb pasi a sorozatban: Lee Tae-hwan mint Seungjae. Fotó: SBS

 A vélemény

Kezdjük a jó dolgokkal. Ez egy érdekes alapsztori, ami mindjárt nyolc főszereplősre bővíti az általában négy főszereplős K-dráma-klisét. A főhőseink valós emberek valós problémákkal, olyanokkal, amelyekkel az átlag koreai is küzd: munka, munka, munka, elhanyagolt család, elhanyagolt élet, stressz. Yeong-su a koreai átlagértelmiségi tökéletes megtestesítője: szó szerint halálra dolgozza magát. Az élet és halál mezsgyéjén közlik is vele: öngyilkosságot követett el, attól függetlenül, hogy véletlen baleset érte: számos betegségben szenvedett, mert nem figyelt oda a testére, nem evett rendesen, állandóan stresszelt, állandóan dolgozott. Gi-tak sztorija már inkább K-drámás jellegű, a csebolhoz hozzáment szép színésznővel, és a gengszter múlttal, de még ez is hihetően van felvázolva (végül is gengszterek is tényleg léteznek, Koreában is). 

A nagyon reális problémákat tetőzi az elhanyagolt család szomorú esete. A feleség, aki sose látja a férjét, nem tud vele beszélgetni, mert sosincs otthon, a kislány, aki imádja az apját, de sosem lehet vele, az öregedő nagypapa, aki büszke ugyan a fiára, de sajnálja is a szenvedései miatt. Nagyon valós érzelmek tükröződnek a Lee Min-jeong által alakított feleségben a férfi halála után: nem csak a gyász, és a fájdalom, de egyrészt az önmarcangolás, másrészt pedig a férfi iránti düh is jelen van. Dahye úgy érzi, a férfi nem értette meg őt, miközben Yeong-su végig úgy gondolja, ő mindent megtett, hisz a családja érdekében dolgozta magát halálra. Csak az idegen testben döbben rá Yeong-su, hogy mennyi mindent nem tudtak egymásról a feleségével, és hogy ennek ő maga volt az oka: sosem volt ideje arra, hogy meghallgassa az asszonyt, az pedig nem akarta őt a fárasztó munka után zavarni.

A sorozat egyik nagyszerűsége ebben az elemben rejlik: elgondolkodtat. Mi mit csinálnánk másképp, ha visszamehetnénk? Miért csak akkor döbben rá az ember a valódi értékekre, amikor elveszíti azokat? Nagyon fontos érzelmeket, gondolatokat boncolgat a sorozat komolyabbik fele. A másik nagy pozitívuma a sorozatnak a komikus része. Ez egy nagyon kemény melodráma lehetett volna, de szerencsére nem lett, mert a komoly érzelmi válságokat, a megterhelő gondolatokat csillapítja, feloldja a komédia, aminek elsődleges forrása természetesen az új testbe kerülés. Főleg Gitak/Hongnan esetében, akinek ugye férfi létére egy női testtel kell megküzdeni, beleértve a hormonokat, a nyivákoló sikoltozást, a reggeli álló pisilés hiányát, és az erőtlen öklöket. Meg a tűsarkú cipőket. Azokat a fránya tűsarkú cipőket! Az epizódok végén pedig vicces kis jeleneteket láthatunk a lakatlan szigeten rekedt igazi Lee Hae-junnal.

Számos igen vicces jelenet van a sorozatban, és a színészi játék is nagyon jó, különösen szeretném kiemelni itt Oh Yeon-seót, Lee Ha-nuit és Lee Re-t, a gyerekszínésznőnket, ők mindhárman fantasztikusan játszanak. Kim Su-ro és Kim In-gwon is nagyot alakítanak. 

lee_re_1.jpg

Lee Re, mint Hanna. Ebből a kislányból egyszer nagy színésznő lesz! Fotó: SBS

És most akkor jöjjön a feketeleves, vagyis ami kissé elvett a sorozat értékéből. Nekem nagyrészt nem tetszett Rain játéka. Iszonyúan eltúlzóan játszott a komikus részekben, idióta mimikával, amitől teljese abszurd jellege lett a jeleneteinek. A végére egész belejött a szerepébe és a drámai részekben hihetővé vált, de ezeket a fültől-fülig kényszeredett vigyorokat jobb szeretném elfelejteni....

Időnként túl sok volt nekem a dráma, különösen, amit szegény Lee Ha-nuival leműveltettek, bevallom néha beletekertem ilyenkor. Kevesebb sírás-rívással is átjött volna ugyanaz az üzenet. A vége felé kissé elnyújtódott a sztori, voltak unalmas részek, amikor be-beásítottam. Egy-két logikai baki is besikerült az írónak, és a Gi-tak lánytestvére körüli csavar is igen erőltetettre sikeredett, tulajdonképpen semmi nem utalt a bekövetkeztére, hanem derült égből egyszer csak... Az ilyeneknek mindig "most hogyan kéne növelni kicsit a nézettséget" szaga van. Szerintem jól meglettünk volna a végén a balesetes klisék nélkül is, a gonosz férj erkölcsi felmentésével pedig nem tudok egyetérteni. Egy olyan férfiról van szó, aki fizikailag, lelkileg, mindenhogy igyekezett megnyomorítani a volt feleségét, hogy vélt vagy valós indokok miatt, az lényegtelen. Egy erőszakos, önző férfiról van szó, akiről a családon belüli erőszak mintaszobrát ki lehet önteni - és az író a végén kvázi úgy tesz, mintha minden cselekedete megbocsátható lenne. Egy olyan férfié, aki élvezi, ha másokat rugdoshat és megalázhat. Nem kell, hogy börtönbe jusson, a való életben sem jut mindenki oda, aki oda való, de az erkölcsi felmentést, azt nem tudom elnézni az írónak, ezzel alaposan lerontotta ennek a sorozatnak az amúgy remek, elgondolkodtató mondanivalóját.

Értékelés: 8/10 
Megnézhető: Viki (magyar felirattal)

~Timi