Szeress, hogy élj | élj, hogy szeress!

A sorozat plakátja balra, jobbra a főbb karakterek( kép forrása)

 

Már korábbi posztjainkban említettük, hogy a koreai kábelcsatornák forradalmi korszakukat élik. Egyre minőségibb, érdekesebb, szakmailag is egyre elismertebb sorozatokat vetítenek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy az idei rangos Paeksang Arts Awards legjobb dráma, forgatókönyv és színésznő kategóriában hozta el a tvN egyik sikersorozata a Signal a legjobbnak járó díjakat.
Most pedig itt ez a romantikus dráma, ami az eddigi legnézettebb sorozat volt az adott műsorsávban,  ami azért meglepő, mert hétköznap este 11-kor (koreai idő szerint) volt adásban. A 10.résztől meghaladta a 10%-os nézettséget, ami azért kiemelendő, mert ez egy előfizetéses csatorna, nyilván kevesebb követője van, mint egy közcsatornának.

Ismertető dióhéjban

Az Another Oh Hae-young /또! 오해영/ 2016. május 2-tól június 28-ig vetítette a tvN csatorna késő esti órában hétfőn és kedden. Az eredetileg 16 részes sorozat később 18-ra duzzadt, a cselekmény sikeres kifuttatása végett. A forgatókönyvet Park Hae-young (Pak Hejong), Wi So-young (Ü Szojong) írta, rendezte Song Hyun-wook (Szong Hjonuk), Lee Jong-jae (I Dzsongdzse).

Főbb szerepekben:

oh_5.jpg

 Eric Mun, mint  Park Do-kyung

oh_1.jpg

A két Oh Hae-young: balra Seo Hyun-jin (Szo Hjodzsin), jobbra Jeon Hye-bin (Cson Hjebin)

oh_4.jpg

Balra Ye Ji-won (Je Dzsivon), mint Park Soo-kyung, jobbra Kim Ji-seok( Kim Dzsiszok), mint Lee Jin-sang

oh_3.jpg

Heo Jung-min ( Ho Dzsongmin), mint Park Hoon, jobbra Heo Young-ji (Ho Jongdzsi), mint Yoon Ahn-na

oh7.jpg

Jobbra Kim Mi-kyung (Kim Migjong), mint Hwang Deok-yi

oh2.jpg

Jobbra Lee Jae-yoon (I Dzsejun), mint Han Tae-jin

 

Kis misztikummal fűszerezett szerelmi háromszög történetünk központjában két lány áll, akik teljesen különböző személyiségűek, ám ugyanazzal a névvel - Oh Hae-young - áldották meg őket szüleik. Mindezt tetézte, hogy egyikük Barbie-baba megjelenésű volt, a másik kissé esetlen-csúnyácska, ahogy az szokott lenni. Senkinek nem árulok el zsákbamacskát azzal, hogy csúnya Hae-young mindig a másik árnyéka volt.

Felnőve mindegyikük a maga módján megtalálta a boldogságát. Mind a ketten találtak társat, munkát, életet. A sors azonban elkerülhetetlen, mert kegyetlenül lecsap, egyikük eltűnik az esküvő napján, hátrahagyva a jóképű hangmérnök -Park Do-kyung- vőlegényt, míg a másikukat az esküvő előtti napon dobja a férfi -Han Tae-jin- azzal az indokkal, nem bírja nézni, ahogy eszik. Ez meg milyen szakítási indok már?

Park Do-kyung, a hátrahagyott vőlegény olyan szánalmasan érzéketlen életet él, amilyet csak lehet, ám ezt megzavarja egy különös dolog: furcsa víziói lesznek, állandóan lát egy lányt: a jövőből. De mi itt az összefüggés ebben a különösen furcsa emberi sorsokban?

oh8.jpg

Széljegyzet a sorozathoz

Aki már régóta figyelemmel kíséri a koreai sorozatokat, azoknak sok ismerős momentum ugyanúgy fellelhető a sorozat felépítésében, mint a többi tucatnyi romantikus történetben. Mégis, aki árgus szemekkel követi az epizódokat,  megállapíthatja, hogy vannak újszerű megközelítések, amik sokkal inkább érdekessé, hétköznapivá teszik a történetet. Nem szeretnék spojlerezni, mert érdemes egyszer végignézni és sírva nevetni vagy izgulni az eseményeket. Inkább csak pár apróságra hívnám fel a figyelmet, miért tetszett számomra ez a történet:

  • a szereplők közti harmónia: kivételes szinergia jellemezte a benne játszókat. Nem volt törés, egytől-egyik hitelesen adta el a karakterét, belopva ezzel magukat egyenként a szívembe. Ki kell emeljem a csúnya Hae-youngot játszó Seo Hyun-jint és Ye Ji-wont, akik igazi egyéniségként uralták az adott jeleneteiket. Ye Ji-won karakterében a hajlékonysága és taekwandotudása számtalanszor megmutatkozhatott, ami különösen vicces helyzeteket eredményezett. A következő backstage felvétel 0:46-ik másodpercétől láthattok példát.:D

  • igazi anya-lánya kapcsolat: Itt láttam először olyat, mint ahogy a való életben működik, hogy hasonlítottak egymásra. Az anya ugyanakkor kiáll a lánya mellett, vele együtt szenved, ha kell. Amikor pedig a boldogság mellé kell állni, pedig szemet szúrhat a köztudatnak, mert nem nem lenne helyénvaló, akkor is megteszi a lányáért, pedig a koreai köztudatban a látszat nagyon fontos.

  • feltűnően erős női karakterek a kissé pipogya férfiak mellett: lassan kezd fordulni a kocka, az erős, mindenkit megmentő hercegről lassan elfordul a reflektor, helyette erős, a végsőkig elmenő női karakterek jelennek meg, akikkel lehet azonosulni. Igazzá válik a mondás, minden férfi mögött egy erős nő áll.

  • követhető, egyenletes forgatókönyv a szokásos klisékkel: minden szál szépen elvarródik, nincs abszurd fordulat, de a jövőbe látás misztikuma folyamatosan feszültségben tartja az embert, vajon hogy végződik a történet. Mindez mellett persze ott a rakás k-drama klisé, hogy ne felejtsük el, milyen sorozatot is nézünk.

  • vicces effektekkel teletűzdelt képkockák, amik kiválóan megbontották a monoton eseményvezetést. Hát nem vicces:

Mindezeket összegezve a zárógondolat nyugtázza, hogy érdemes ezeket a sorozatokat követni:

"Maradj életben, és légy annyira boldog minden nap, amennyire csak emberileg lehetséges!"

Kellemes zene, szerethető, hétköznapi figurák, vicces és keserédes jelenetek, minden van benne, ami újra és újra leültet a következő rész elé.

Nekem ez lett az idei első félév egyik legfigyelemreméltóbb romantikus sorozata.

Zárásként csak még egy jelenet, ez a kedvencem: 

 Megtekinthető itt: viki

Kövessetek minket a facebook oldalunkon is!

 Adri~