Jin Gu: "Nagyon mereven játszottam, örökre bánni fogom"

Interjú a Descendants of the Sun sztárjával

Az 1980-as születésű Jin Gu (Csin Gu) az All In (2003) című sorozattal kezdte a pályafutását, majd olyan filmekben játszott, mint az A Bittersweet Life (2005), a Mother (2009) vagy a The Admiral: Roaring Currents. Az idén óriási sikert aratott Descendants of the Sun újra reflektorfénybe helyezte a jóképű színészt, akit a Korea JoongAng Daily faggatott az életéről, szerepeiről, a hírnévről és a romantikus sorozatokról.

jin_goo_cosmo.jpg

Fotó: Cosmopolitan Korea

K: Hogy viszonyult a felesége a megnövekedett népszerűségéhez?

V: Örül annak, hogy ennyi szeretetet kapok a rajongóktól. Annak pedig még inkább örül, hogy a kedvenc műfajában játszok: romantikus sorozatban. Ő a Goo-won páros legnagyobb rajongója.

Akad bármilyen kellemetlensége a hirtelen népszerűségből?

Többé nem hanyagolhatom el a külsőmet, akkor sem, ha a házunkkal szembeni kisboltba megyek le. Nem szeretnék csalódást okozni a hölgy rajongóimnak. Nemrég öt kilót fogytam a következő szerepemre, de részben a hölgy rajongók kegyeinek elnyerése miatt is.

Hihetetlenül népszerű lett. Nem túl sok ez egyszerre? Hogy bírkózik meg vele?

Eddig is folyamatosan játszottam, gondolván, valahol vannak rajongóim. Nem gondolom ezt a helyzetet kiugrónak, inkább a folyamatos kemény munka eredményének vélem. Így csak hátradőlök és élvezem. Ugyanakkor még egyszer nem követem el azt a hibát, hogy önelégültté és önteltté váljak.

Mikor követte el ezt a hibát?

Az All In-beli szerepem nagyon népszerű lett, bár csak rövid ideig tartott. Komolyan egy arrongás alak voltam [nevet]. Kölyök voltam, akinek csak egy rövid szerepe volt a sorozatban, és úgy tettem, mintha különleges lennék, elbagatellizáltam a színészi szakmát. Természetesen ezzel a hozzáállással semmit sem tudtam véghez vinni. Szerencsére a lehető legmélyebbre süllyedtem. Tulajdonképpen újra fel kellett kapaszkodnom, és most itt vagyok. Lee Byeong-heon (I Bjonghon), akivel a sorozatban szerepltem, gratulált nekem a rajongóktól kapott rengeteg dícséretért. Ha akkor nem bukok el, ma nem lennék az a Jin Gu, aki vagyok.

jingu_allin.jpg

Sokan azt gyanították, hogy Seo Dae-young (Szo Dejong) meg fog halni a sorozatban. Milyen lett volna a sorozat, ha Seo meghal?

Sokszor játszottam olyan szereplőket, akik meghaltak, így nem csoda, hogy gyanakodtak. Ha Seo meghalt volna, sokkal kiszámíthatóbb lett volna az egész sorozat.

Hogyan készült a szerepre?

Minden férfi fantáziál arról, hogy az életét kockáztatja a szerelméért a csatában. Mivel ő is ilyen, nem volt nagyon nehéz megérteni a valóra vált fantázia mögötti folyamatot. És lehet, hogy önök is észrevették, hogy a korábbi szerepeim mind komoly személyiségek voltak. Az egyetlen különbség ezúttal, hogy volt egy női megfelelőm, Yoon Myeong-ju (Jun Mjongdzsu) személyében.

Segített a katona szerepének eljátszásában a tengerészgyalogságnál szerzett tapasztalata?

Igen. A szigorú szabályok és a fegyelem, aminek meg kellett felelnem katonai rendőrként, sokat segítettek. A szolgálatom alatt egyszer védőkíséretre is beosztottak.

Ha már a szigorú szabályokról esett szó, van valami különös oka, hogy katonai rendőrnek jelentkezett, bár ott híresen nagy a fegyelem?

Körülöttem mindenki a szárazföldi hadseregbe jelentkezett. Én inkább a járatlan utat akartam választani azzal, hogy a haditengerészethez jelentkeztem. A kiképzőtáborban nagy benyomást tettek rám a katonai rendőrök, így elhatároztam, hogy én is az leszek. Emlékszem, mindig vigyáztam az egyenruhámra és büszkén járkáltam benne.

 jingu_dots.jpg

Jin Gu a Descendants of the Sun-ban

Seo törődött a bajtársaival. Önre is igaz volt ez a katonai szolgálata alatt?

Én is úgy viszonyultam az újoncokhoz, ahogy ő tette. Ha keményen megfeddtem őket, utána letöröltem a könnyeiket és gyengéden megveregettem a vállukat, mint egy báty. Többükkel ma is tartom a kapcsolatot.

Milyen volt a személyisége a seregen kívül?

Hozzá hasonlóan alapos vagyok. És mindent beleadok, szívvel-lélkkel, mint mikor Seo az idolegyüttes dalára táncolt az utolsó részben. De nem vagyok annyira rideg, mint ő. Mindig próbálok vicces lenni, megnevettetni másokat.

Seo Dae-youngot és Yoon Myeong-jut (Kim Ji-won / Kim Dzsivon) kedvesen csak "Goo-won párosnak" becézték, az önök keresztnevéből megalkotva. Ha újra választhatna, újra Seo szerepét választaná, hogy Yoon Myeong-juval lehessen párban, Yoo Si-jin (Ju Sidzsin) szerepe helyett?

Igen. A Goo-won páros sokkal érdekesebb és a nézők is jobban meg tudják érteni őket. Ráadásul annyira kevés tapasztalatom van a romantikus műfajban, hogy nem tudnám imitálni Song Jung-gi (Szong Dzsunggi) női nézőket elbűvölő tehetségét. De egyvalami biztos, Song sem tudná imitálni az én Seo-mat [nevet].

Hogy értékeli magát?

Kemény vagyok magamhoz. Részben ezért nem néztem korábban koreai sorozatokat. Irigységgel töltött el látni a férfi főszereplőket a romantikus sorozatokban és sértette az önérzetem. Ezúttal azonban sokat tanultam Song játékából. "Szóval így kell megszerezni a női nézők kegyeit!"

Vágyott rá, hogy romantikus sorozatban szerepeljen a Descendents of the Sun előtt? 

Egész pályafutásom során sötét szerepeket kaptam. Úgy éreztem, a romantikus intuícióim elpárologtak. Pont amikor beletörődtem volna, hogy én már nem fogok romantikus szerepet játszani, felkértek erre a sorozatra. Ez felszínre hozta a romantikus énemet, amiről azt sem tudtam, hogy még létezik.

A sötét történetekre, ha visszatérünk: a Mother című filmben nyújtott alakítása nagyon érdekfeszítő volt. A Seo előtti szerepeiben mindben benne van ez a sötétség. Mi az oka ennek?

Sosem képeztek szisztematikusan színjátszásból. Talán ez váltotta ki belőlem, de szeretek olyan szerepeket játszani, mint a Mother-ben - méregzsákokat, zsarnokoskodókat. Természetesen jött. Az arckifejezésem természetes módon sötét, a feleségem néha meg is kérdi, mi baj van. Bár ez szerencsétlenül hangzik, de valahogy mégis hálás vagyok érte, mert ez nyílván egyszerűbbé tette az olyan szerepek eljátszását, mint Jin-tae (Csinthe) a Mother-ben. 
 jingo_mother.jpg

Jin Gu a Mother című filmben.

Melyik mondat vagy jelenet a legemlékezetesebb az ön számára?

Amikor tisztelgek Yoonnak, a legelső részben. Ez a jelenet pontosan leírja a kettejük kapcsolatát, amit akkor még nem fejtettek ki. A legemlékezetesebb mondat az, amit Seo utoljára mond neki, az utolsó részben. A sorozat vége előtt, amikor ugyanezt kérdezték, egy másik mondatot választottam, mert az epizód még nem került adásba. Rosszul éreztem magam, hogy hazudnom kellett.

Milyen szerep vagy film vonzza leginkább?

Szeretném újra eljátszani Inhát az All In-ben. Nagyon mereven játszottam. Bár ez a sorozat ismertette meg a nevem a színjátszásban, örökre bánni fogom. A Mother-beli játékomért sok dícséretet kaptam, és ebből a filmből tudtam stabil anyagi hátteret teremteni. Lee Byeong-heon azt mondta, "többé nem kell megjegyzést tennem a játékodra".

Készen áll rá, hogy továbblépjen Seo Dae-young szerepéből?

Ma a stábbal megyek inni egyet. Számomra ma fejeződik be a Descendants of the Sun. Továbblépek, de akkor is keserédes érzés.

Forrás: Korea JoongAng Daily
Fordította: Xiaolong

További érdekességekért látogass el a Facebook oldalunkra!